Fyldt madbrød- med skinke
Fyldt madbrød
–med skinke
Ingredienser:
Dej:
25 g smør
1½ dl vand
1½ dl kærnemælk
25 g gær
1 tsk. sukker
1 tsk. fint salt
100 g Jyttemel
250 g fin Finax
Fyld:
1 rød peberfrugt
1 løg
200 g kogt skinke i tern
1 tsk tørret oregano
½ tsk fint salt
friskkværnet peber
Pensling:
kærnemælk
Smøren smeltes og blandet med vandet og kærnemælken. Når blandingen er lillefingervarm røres gæren ud heri. Tilsæt de øvrige ingredienser. Dejen æltes godt. Lad dejen hæve overdækket et lunt sted i 1 time.
Skær peberfrugt og løg i tern og rist dem på en pande. Lad blandingen køle af og vend skinken og krydderierne i.
Dejen æltes godt igennem. Bel dejen i 8 stykker og form dem til boller. Rul den flade (17 cm i diameter). Læg 3 spsk. fyld på hver dejcirkel. Dejen foldes sammen om fuldet og kanterne presses sammen af en gaffel. Husk at lave kanterne smalle. Brødende pensles med kærnemælk og bages midt i ovnen i 20 min. ved 200 grader.
En madpakke bliver ekstra god med et fyldt madbrød.

0 kommentarer:
Send en kommentar
Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]
<< Start